|
||
Poprawa jakości kształcenia w "Mechaniku" oraz utworzenie nowoczesnej oferty edukacyjnej |
||
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Europejskiego Funduszu Społecznego
|
||
Okres realizacji projektu: 01.09.2018 r. do 30.09.2020 r. Całkowita wartość projektu: 2 018 195,35zł Dofinansowanie ze środków europejskich: 1 715 466,04zł Dotacja celowa z budżetu krajowego: 100 909,77 zł Wkład własny: 201 819,54zł
Cel główny Projektu to wzrost zatrudnialności 155 uczniów z Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1 w Rykach - szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe z woj. lubelskim poprzez poprawę jakości kształcenia w technikum informatycznym i szkole branżowej.
Z życia projektu:
W ostatnim czasie w ramach realizacji projektu „Poprawa jakości kształcenia w „Mechaniku” oraz utworzenie nowoczesnej oferty edukacyjnej” dużo się działo za przyczyną dodatkowych kursów i szkoleń skierowanych do uczennic, uczniów i nauczycieli Naszej Szkoły.
„Co ze sobą zrobić po maturze?” „Twórcze myślenie jest w cenie! Trening kreatywności w efektywnym uczeniu się” „Logistyk - Czy to zawód przyszłości?” Prezentacja obrabiarek sterowanych numerycznie oraz drukarki 3D FDM Pokaz możliwości ultranowoczesnej kamery termowizyjnej Prezentacja skanera 3D oraz najnowszych technologicznie drukarek 3D do metali – technologie: DMLS (Direct Metal Laser Sintering). Prezentacja wysokorozdzielczego skaningowego mikroskopu elektronowego Quanta 650 FEG Siła Twoich myśli może poruszać ręka, także cudzą! Możliwości współczesnych zestawów komputer – mózg w sprzężeniu z urządzeniami do stymulacji magnetycznej układu nerwowego. Wszystkie zajęcia i pokazy cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Po zakończonych zajęciach mieliśmy zapewniony ciepły posiłek w barze studenckim. GALERIA
Na tym nie koniec. Po wakacjach startujemy z nową ofertą szkoleniową skierowaną do kolejnych grup uczennic, uczniów i nauczycieli oraz będziemy realizować kolejne edycje powyższych form wsparcia. Serdecznie zapraszamy do udziału! Zespół projektowy W dniu 17 grudnia 2019 od r. było się 8-godz. szkolenie: Rolnictwo precyzyjne z New Holland. W szkoleniu wzięło udział sześciu nauczycieli praktycznej nauki zawodu i przedmiotów zawodowych. W ramach wsparcia otrzymali pomoce dydaktyczne w postaci skryptów, pamięci zewnętrznych z prezentacją, notatników oraz korzystali z serwisu kawowego zapewnionego przez realizatora szkolenia. Uczestnicy szkolenia zostali poddani testowi sprawdzającemu przyrost zdobytej wiedzy. Zwieńczeniem szkolenia było uzyskanie zaświadczeń przez wszystkich uczestników. W okresie luty-marzec rozpoczęły się i zostały zrealizowane szkolenia Programowanie witryn internetowych. Realizowane były zajęcia dla dwóch grup szkoleniowych. Grupa 3 (10M) rozpoczęła wsparcie 03 lutego, natomiast grupa 4 (3K i 7M) rozpoczęła od 04 lutego. W grupie 4 została zrekrutowana nauczycielka przedmiotów informatycznych. W ramach wsparcia uczestnicy otrzymali pomoce dydaktyczne w postaci podręczników oraz korzystali z serwisu kawowego zapewnionego przez realizatora szkolenia. Zajęcia zrealizowano zgodnie z zaplanowanym harmonogramem w pełnym wymiarze 60 godzin dydaktycznych dla każdej z grup zajęciowych (łącznie 120 godz.). Na zakończenie wsparcia uczestnicy przystąpili do egzaminu zewnętrznego, który potwierdził uzyskanie kwalifikacji w danej dziedzinie. Do egzaminu nie przystąpiło 19 U uczestników szkolenia, którzy uzyskali pozytywny wynik otrzymując certyfikaty z suplementami oraz zaświadczenia ukończenia. W marcu rozpoczęły się zajęcia w ramach szkoleń – Podstawy techniki światłowodowej dla dwóch grup. Uczestnicy (3K i 17M) w obydwu grupach rozpoczęli zajęcia 07 marca. Wszyscy w ramach wsparcia otrzymali pomoce dydaktyczne w postaci podręczników oraz korzystali z serwisu kawowego zapewnionego przez realizatora szkolenia. Z powodu zagrożenia epidemiologicznego zajęcia zostały zawieszone. 12 czerwca 2020 r. zajęcia zostały wznowione i realizowane w trybie stacjonarnym zgodnie z założonym harmonogramem. Na zakończenie wsparcia uczennice i uczniowie przystąpili do egzaminu zewnętrznego, który potwierdził uzyskanie kwalifikacji w danej dziedzinie. Wszyscy uzyskali pozytywny wynik uzyskując certyfikaty oraz zaświadczenia ukończenia. 29 stycznia rozpoczęły się zajęcia - Kurs spawania metodą MIG+MAG+TIG. Do udziału w zajęciach zakwalifikowało się 10U. W ramach wsparcia uczestnicy korzystali z ciepłego posiłku podczas zajęć teoretycznych. Ponadto uczestnicy zostali poddani badaniom profilaktycznym dopuszczającym do wykonywania zawodu. Zajęcia realizowano zgodnie z harmonogramem do dnia 11 marca. Od 12 marca zajęcia zostały zawieszone o czym poinformowana została IZ. 12 czerwca wznowione zostały zajęcia. Zajęcia realizowano zgodnie z harmonogramem. Na zakończenie wsparcia uczestnicy przystąpili do egzaminu zewnętrznego, który potwierdził uzyskanie kwalifikacji w danej dziedzinie. W okresie luty/marzec zrealizowane zostały dwukrotnie „Zajęcia laboratoryjne wyjazdowe (WSEI Lublin i UMCS Lublin)”. W każdym wyjeździe brało udział 40 Beneficjentów Ostatecznych i 3 opiekunów (łącznie 80 U i 6 n-eli). Pierwszy wyjazd odbył się w dniu 19 lutego. Wzięło w nim udział 9K i 31M oraz 2K i 1M jako opiekunowie. Drugi wyjazd odbył się w dniu 06 marca. Zdążyliśmy przed „WIRUSEM”! Wzięło w nim udział 3K i 37M oraz 2K i 1M jako opiekunowie. W ramach obydwu wyjazdów zrealizowano 3 i 4 godz. dydaktycznych (łącznie 7). W ramach wsparcia wszyscy uczestnicy otrzymali gorący posiłek w barze studenckim. Od 20 lutego rozpoczął się Kurs operatorów koparko-ładowarki. Do udziału w zajęciach przystąpiło 15U. W ramach wsparcia otrzymali pomoce dydaktyczne w postaci podręczników oraz ciepły posiłek podczas zajęć teoretycznych. Z powodu zagrożenia epidemiologicznego 09 marca zajęcia zostały zawieszone o czy została poinformowana IZ. W dniu 12 czerwca wznowione zostały zajęcia z zachowaniem reżimu sanitarnego. Na zakończenie wsparcia uczestnicy przystąpili do egzaminu zewnętrznego, który potwierdził uzyskanie kwalifikacji w danej dziedzinie. W okresie od 18 maja do 01 czerwca realizowane było szkolenie - Inżynieria projektowania komputerowego 2D i 3D. Zajęcia były realizowane zgodnie z założonym harmonogramem w trybie on-line z użyciem platformy MS Teams. W trakcie realizacji uczestniczki i uczestnicy otrzymali pomoce dydaktyczne w postaci podręczników w wersji elektronicznej oraz papierowej. Na zakończenie wsparcia uczennice i uczniowie przystąpili do egzaminu zewnętrznego, który potwierdził uzyskanie kwalifikacji w danej dziedzinie. Do egzaminu przystąpili wszyscy uczestnicy (1K i 9M) i wszyscy uzyskali pozytywny wynik uzyskując certyfikaty oraz zaświadczenia ukończenia. Od 20 do 25 czerwca realizowane były zajęcia z zakresu: Rolnictwo precyzyjne. Do prowadzenia zajęć został oddelegowany nauczyciel przedmiotów zawodowych i praktycznej nauki zawodu. W zajęciach wzięło udział 8 uczniów. Zajęcia były prowadzone z zachowaniem reżimu sanitarnego. Zrealizowano zgodnie z harmonogramem 40 godzin zajęć (8 teorii w grupie i 32 praktyczne indywidualnie). W dniach 25, 26 czerwca realizowany był kurs: Stosowanie środków ochrony roślin sprzętem naziemnym. Do udziału przystąpiło 10 M, którzy w ramach wsparcia otrzymali pomoce dydaktyczne w postaci skryptów oraz korzystali z serwisu kawowego zapewnionego przez realizatora szkolenia. Zajęcia zrealizowano zgodnie z zaplanowanym harmonogramem w pełnym wymiarze 14 godzin dydaktycznych. Na zakończenie wsparcia uczestnicy przystąpili do egzaminu, który potwierdził uzyskanie kwalifikacji w danej dziedzinie. Do egzaminu przystąpili wszyscy uczestnicy szkolenia i uzyskali pozytywny wynik otrzymując zaświadczenia ukończenia. W okresie lipiec-sierpień zrealizowano zaplanowane staże i praktyki zawodowe. Staż zrealizowało 40 uczennic i uczniów Technikum Informatycznego (4K + 36M). Praktyki zawodowe odbyło 25 uczennic i uczniów Szkoły branżowej (7K + 18M) w zawodach: fryzjer, mechanik pojazdów samochodowych oraz mechanik-operator pojazdów i maszyn rolniczych. Staże/praktyki miały charakter stacjonarny – były realizowane w przedsiębiorstwach na terenie woj. lubelskiego i mazowieckiego. Głównym celem stażu było umożliwienie stażyście/praktykantowi nabycie umiejętności praktycznych w zawodzie, których zakres wykracza poza ramy określone dla praktyki zawodowej, w tym pogłębienie zdobytej wiedzy i umiejętności zawodowych w realnych warunkach pracy, niezbędnych do podjęcia pracy w danym zawodzie oraz podniesienie zdolności ucznia do przyszłego zatrudnienia. W okresie od 06.07.2020 r. – 28.08.2020 r. każdy uczestnik/uczestniczka odbył/a 150 godzin stażu/praktyki zawodowego/zawodowej, realizując w tym czasie program kształcenia zawodowego opracowany na potrzeby danego ucznia/uczennicy i przyjmującego na staż przedsiębiorstwa. W trakcie realizacji staży i praktyk uczennice i uczniowie korzystali z dostarczonego wyposażenia stanowisk pracy. Po skończonych stażach/praktykach doposażenie wróciło do szkoły i służy jako pomoce dydaktyczne podczas cyklu nauczania. Po zakończeniu staży i praktyk zawodowych każdy uczestnik otrzymał zaświadczenie o ukończeniu stażu/praktyki. Dokumentacja przekazana uczestniczkom i uczestnikom staży i praktyk zawodowych celem uzupełnienia podczas realizacji wsparcia została zwrócona do szkoły. Po weryfikacji dokumentów przez zespół projektowy zostały naliczone i wypłacone stypendia stażowe w kwocie 1 750,00 zł. oraz dokonano wypłat z tytułu zwrotu kosztów dojazdu dla stażystów/praktykantów. Wszyscy uczestnicy letnich staży/praktyk zostali poddani badaniom lekarskim oraz objęci dodatkowym ubezpieczeniem. Ponadto dokonano zakupu odzieży ochronnej dla uczestniczek i uczestników zgodnie z sugestiami pracodawców. Dostarczona odzież została przekazana stażystom/praktykantom na własność. Od 18 do 27 sierpnia realizowane były zajęcia: Język angielski dla projektantów stron www. W wsparciu uczestniczyło 5 nauczycieli przedmiotów informatycznych (3K i 2M). Zajęcia były realizowane zgodnie z założonym harmonogramem w trybie stacjonarnym. W trakcie realizacji uczestniczki i uczestnicy otrzymali pomoce dydaktyczne w postaci podręczników oraz na każdych zajęciach korzystali z serwisu kawowego. Na zakończenie wsparcia przystąpili do egzaminu zewnętrznego, który potwierdził uzyskanie kwalifikacji w danej dziedzinie. Do egzaminu przystąpili wszyscy, uzyskując pozytywne wyniki, otrzymując certyfikaty oraz zaświadczenia ukończenia. W okresie 27-28 sierpnia firma HILTI przeprowadziła szkolenie dla 8 nauczycieli przedmiotów zawodowych i instruktorów praktycznej nauki zawodu (1K+7M) z zakresu obsługi oprogramowania ON!Track. Zajęcia zostały zrealizowane zgodnie z założonym harmonogramem w ilości 16 godzin dydaktycznych. W trakcie realizacji uczestniczki i uczestnicy otrzymali pomoce dydaktyczne oraz na każdych zajęciach korzystali z serwisu kawowego. Na zakończenie wsparcia przystąpili do egzaminu, który potwierdził zdobycie wiedzy i uzyskanie kompetencji w danej dziedzinie. Do egzaminu przystąpili wszyscy, uzyskując pozytywne wyniki oraz otrzymując zaświadczenia ukończenia. W okresie od 05 do 27 września realizowane były zajęcia z zachowaniem reżimu sanitarnego - Kurs operatorów koparko-ładowarki. W ramach wsparcia 15 uczestników otrzymywało ciepły posiłek podczas zajęć teoretycznych. Zajęcia zrealizowano zgodnie z harmonogramem w wymiarze 176 godz. (150 teoria i 26 praktyka). Na zakończenie wsparcia 11 uczestników przystąpiło do egzaminu zewnętrznego przed komisją Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego z Warszawy, który potwierdził uzyskanie kwalifikacji w danej dziedzinie. Kwalifikacje uzyskało 9 z pośród zdających. Między 07 do 21 września realizowane były zajęcia w ramach szkolenia - Inżynieria projektowania komputerowego 2D i 3D. Zajęcia były realizowane zgodnie z założonym harmonogramem w trybie stacjonarnym. Zrealizowano 60 godzin dydaktycznych. W trakcie realizacji uczestniczki i uczestnicy (1K+9M) otrzymali pomoce dydaktyczne w postaci podręczników oraz na każdych zajęciach korzystali z serwisu kawowego. Na zakończenie wsparcia uczennice i uczniowie przystąpili do egzaminu zewnętrznego, który potwierdził uzyskanie kwalifikacji w danej dziedzinie. Do egzaminu przystąpili (1K i 8M) i wszyscy uzyskali pozytywny wynik uzyskując certyfikaty oraz zaświadczenia ukończenia. W dniach 17, 18 września realizowany był kurs: Stosowanie środków ochrony roślin sprzętem naziemnym. Do udziału przystąpiło 10 M, którzy w ramach wsparcia otrzymali pomoce dydaktyczne w postaci skryptów oraz korzystali z serwisu kawowego zapewnionego przez realizatora szkolenia. Zajęcia zrealizowano zgodnie z zaplanowanym harmonogramem w pełnym wymiarze 14 godzin dydaktycznych. Na zakończenie wsparcia wszyscy uczestnicy przystąpili do egzaminu, który potwierdził uzyskanie kwalifikacji w danej dziedzinie. Do egzaminu przystąpili wszyscy uczestnicy szkolenia i uzyskali pozytywny wynik otrzymując zaświadczenia ukończenia. W okresie od 10 do 24 października realizowany był Kurs operatorów wózków widłowych z napędem spalinowym i elektrycznym. W ramach wsparcia 15 uczestników korzystało z serwisu kawowego podczas zajęć teoretycznych. Ponadto każdy uczestnik otrzymał zestaw w postaci teczki, notatnika i długopisu oraz podręcznika. Zajęcia zrealizowano zgodnie z harmonogramem w wymiarze 60 godz. (40 teoria i 20 praktyka). Zajęcia były prowadzone z zachowaniem reżimu sanitarnego. Na zakończenie wsparcia 9 uczestników przystąpiło do egzaminu zewnętrznego przed komisją Urzędu Dozoru Technicznego z Lublina, który potwierdził uzyskanie kwalifikacji w danej dziedzinie. Kwalifikacje uzyskało tylko 4 z pośród zdających. Od 10 października do 09 grudnia realizowany był Kurs spawania metodą MIG+MAG+TIG. Do udziału w zajęciach zakwalifikowało się 10U. Każdy uczestnik otrzymał zestaw w postaci teczki, notatnika i długopisu oraz skryptów. W ramach wsparcia uczestnicy korzystali z ciepłego posiłku podczas zajęć teoretycznych. Ponadto uczestnicy zostali poddani badaniom profilaktycznym dopuszczającym do wykonywania zawodu. Zajęcia realizowano zgodnie z harmonogramem z zachowaniem reżimu sanitarnego. Zrealizowano 290 godzin dydaktycznych (80 teorii i 210 praktyki). Na zakończenie wsparcia wszyscy uczestnicy przystąpili do egzaminu zewnętrznego uzyskując pozytywny wynik, który potwierdził uzyskanie kwalifikacji w danej dziedzinie. W okresie jesiennym realizowane były zajęcia w ramach Programowania i obsługiwania procesu druku 3D. Przeprowadzone zostały dwie tury szkolenia (od 13 października do 02 listopada oraz od 03 do 17 listopada). Zajęcia były realizowane zgodnie z założonymi harmonogramami w trybie stacjonarnym z zachowaniem reżimu sanitarnego. W bieżącym okresie zrealizowano 120 godzin dydaktycznych (po 60 dla każdej grupy). W trakcie realizacji uczestniczki i uczestnicy (2K+8M oraz 10M) otrzymali pomoce dydaktyczne w postaci podręczników oraz na każdych zajęciach korzystali z serwisu kawowego. Na zakończenie wsparcia uczennice i uczniowie przystąpili do egzaminu zewnętrznego, który potwierdził uzyskanie kwalifikacji w danej dziedzinie. Do egzaminu przystąpili (1K i 8M oraz 10M) i wszyscy uzyskali pozytywny wynik uzyskując certyfikaty oraz zaświadczenia ukończenia. Od 20 do 30 listopada realizowane były zajęcia w ramach szkolenia: Kurs operatorów kombajnów do zbioru zbóż. Do udziału w zajęciach przystąpiło 10 U. W ramach wsparcia otrzymali pomoce dydaktyczne w postaci podręczników oraz serwis kawowy podczas części teoretycznej. Zajęcia zrealizowano zgodnie z harmonogramem w pełnym wymiarze 45 godzin (25 teoretycznych i 20 praktycznych). Zajęcia były prowadzone z zachowaniem reżimu sanitarnego. Na zakończenie wsparcia wszyscy uczestnicy przystąpili do egzaminu uzyskując pozytywny wynik, który potwierdził uzyskanie kwalifikacji w danej dziedzinie. Od 21 do 26 listopada realizowane były zajęcia z zakresu Rolnictwo precyzyjne. W zajęciach wzięło udział 8 uczniów. Zajęcia były prowadzone z zachowaniem reżimu sanitarnego. W okresie sprawozdawczym zrealizowano zgodnie z harmonogramem 40 godzin zajęć (8 teorii w grupie i 32 praktyczne indywidualnie). Na zakończenie realizacji projektu, między 11 a 23 grudnia realizowane były zajęcia Animacje 3D. Zajęcia były realizowane zgodnie z założonym harmonogramem w trybie stacjonarnym. W bieżącym okresie zrealizowano 60 godzin dydaktycznych. Zajęcia były prowadzone z zachowaniem reżimu sanitarnego. W trakcie realizacji uczestniczki i uczestnicy (1K+11M) otrzymali pomoce dydaktyczne w postaci podręczników w wersji elektronicznej wraz z nośnikami pamięci oraz na każdych zajęciach korzystali z serwisu kawowego. Na zakończenie wsparcia uczestnicy szkolenia przystąpili do egzaminu zewnętrznego, który potwierdził uzyskanie kwalifikacji w danej dziedzinie. Do egzaminu przystąpili wszyscy i wszyscy uzyskali pozytywny wynik uzyskując certyfikaty oraz zaświadczenia ukończenia. Pomimo przeszkód zewnętrznych, udało się szczęśliwie doprowadzić Projekt do końca. Osiągnęliśmy pełny sukces: wszystkie plany zostały zrealizowane, wskaźniki osiągnięte, szkoła wzbogaciła się o nowy sprzęt, wyposażenie pracowni i pomoce dydaktyczne a uczestnicy zdobyli nowe kwalifikacje i doświadczenie zawodowe. Serdecznie dziękujemy wszystkim życzliwym za wsparcie i pomoc w trakcie realizacji Projektu a uczestnikom gratulujemy osiągniętych sukcesów i zdobycia dodatkowych uprawnień oraz kwalifikacji. Zespół projektowy
Cele szczegółowe Projektu:
Projekt zakłada realizację następujących form wsparcia:
Technikum Informatyczne Współpraca z uczelniami wyższymi:
Wsparcie uczniów w zakresie zdobywania dodatkowych uprawnień zwiększających ich szanse na rynku pracy; / Dodatkowe zajęcia specjalistyczne umożliwiające uczniom uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy i umiejętności zawodowych:
Szkoła Branżowa Wsparcie uczniów w zakresie zdobywania dodatkowych uprawnień zwiększających ich szanse na rynku pracy:
Dodatkowe zajęcia specjalistyczne umożliwiające uczniom uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy i umiejętności zawodowych:
Technikum informatyczne i Szkoła Branżowa Zwiększenie współpracy szkół z pracodawcami m. in. poprzez realizację działań ukierunkowanych na organizację wysokiej jakości zajęć praktycznych, praktyk zawodowych i staży dla uczniów:
Aktualizowanie wiedzy przez nauczycieli kształcenia zawodowego z ZSZ w Rykach:
Technikum informatyczne, Szkoła Branżowa w ZSZ:
Dokumentacja projektowa - pobierz pliki:
|
||
|